Regel met gemak uw zorg online!
In de patiëntenomgeving kunt u 24 uur per dag snel, veilig en online contact met uw huisarts hebben. Met uw eigen account logt u veilig in en hoeft u niet elke keer opnieuw uw gegevens in te voeren. U kunt inloggen via de website bolnes.uwzorgonline.nl of gebruik maken van de app (Android of IOS).
Herhaalrecepten aanvragen
Vraag recepten direct uit uw medicatielijst aan indien u uw medicatie opnieuw nodig heeft. Dit werkt alleen voor medicijnen die staan aangemerkt als ‘chronisch’, en niet langer dan 21 dagen voordat de medicijnen op zijn.
Berichten verzenden en ontvangen
Stel uw medische vragen direct aan uw arts via een beveiligde omgeving. Uw bericht komt daarbij direct onder de aandacht van de huisarts. U ontvangt bericht zodra uw consult is beantwoord. Zo nodig kunt u ook bestanden zoals foto’s meesturen.
Afspraak maken
Bekijk de lege plekken in de agenda van uw arts of waarnemer en boek een afspraak op het moment dat het u uitkomt. U kunt een afspraak maken op het spreekuur of een telefonisch consult aanvragen.
Dossier inzien
Bekijk uw medisch dossier om u beter voor te bereiden op het bezoek aan de huisarts of om terug te lezen wat er is afgesproken. Op het patiëntenportaal treft u:
- Een samenvatting van de medische voorgeschiedenis (Klachten en ziektes, diagnoses en adviezen)
- Overgevoeligheden
- Uitslagen van onderzoek
- Metingen
- Brieven en verwijzingen
Metingen doorgeven
Via het portaal kunnen metingen worden doorgegeven zoals bloeddruk en glucose. Dit is vooral nuttig als u hiervoor onder behandeling bent. Deze zelfmetingen kunnen dan direct in het dossier worden opgeslagen. Deze mogelijkheid moet wel eerst worden ‘opengezet’ door de huisarts of praktijkondersteuner.
Aanmelden
Om gebruik te maken van deze online diensten, dient u een account aan te maken. Wanneer uw identiteit is gecontroleerd (via DigiD) kunt u inloggen met uw e-mail adres, uw wachtwoord en een beveiligingscode die naar uw e-mail adres wordt gestuurd. U kunt ook inloggen met uw DigiD.
Voor het aanmelden hebt u een uniek E-mail adres nodig. Een E-mail adres kan dus niet worden gebruikt voor meerdere gezinsleden. Als u maar maar over één account beschikt kunt u meestal via de internetaanbieder een tweede E-mail adres aanmaken (een zogenaamde alias).
Let op!
De patiëntenomgeving is niet bedoeld voor spoedgevallen!
Het streven is om de E-consulten zo snel mogelijk te beantwoorden. Soms kan dit langer duren, wanneer de zorgverlener bijvoorbeeld op vakantie is. Mocht u geen antwoord krijgen, neem dan telefonisch contact op met de praktijk.
Patiëntenhelpdesk
Om patiënten te ondersteunen bij het gebruik van Uw Zorg online is er een patiëntenhelpdesk. Zo kunt u via uwzorgonline.nl/hulp een vraag achterlaten, een storing melden en handige video-instructies raadplegen.
Meer weten?
Hier vindt u lesmaterialen over het gebruik van patiëntenportaal:
of scan de QR code: