Alle telefoongesprekken van mensen die bellen met huisartsenpraktijk Bolnes worden automatisch opgenomen en gedurende 30 dagen opgeslagen. Daarna worden de opnames automatisch gewist. De opnames geschieden vanaf het moment dat door de praktijk de telefoon wordt opgenomen tot het moment dat de verbinding met de assistente of de dokter wordt verbroken.
Het doel van deze opnames is:
- Gesprekken tussen patiënt en medewerker te kunnen evalueren in het kader van de kwaliteitsbewaking.
- Door het opnemen van gesprekken zijn er mogelijkheden om de kwaliteit van de telefonische communicatie te controleren en zo nodig te verbeteren.
- Bij eventuele klachten van patiënten kan het gesprek worden gebruikt als informatiebron.
Voor het opnemen van telefoongesprekken zijn zowel wettelijk als intern bij huisartsenpraktijk Bolnes een aantal strikte regels gekoppeld, waarbij de privacy van de patiënt in acht genomen wordt. Het opnemen van de gesprekken gebeurt volgens de gedragsregels van de College Bescherming Persoonsgegevens.
Binnen huisartsenpraktijk Bolnes gelden strenge regels voor het opnieuw afluisteren van gesprekken. Deze zijn vastgelegd in een protocol. Voor vragen over dit onderwerp kunt u contact opnemen met de praktijkmanager.